Organisaties komen pas in aanmerking voor het keurmerk wanneer ze een bovengemiddeld tevredenheidscijfer behalen. Marketing Control wil hiermee zorgdragen dat het keurmerk ook degelijk een meerwaarde heeft.
Het keurmerk bevat het jaartal waarin het keurmerk behaald is. Dit betekent dat de organisatie continue aan de tevredenheid zal moeten werken willen ze het keurmerk behalen of behouden. Marketing Control probeert hiermee te voorkomen dat organisaties achterover gaan leunen wanneer ze eenmaal tevreden klanten hebben. De wensen van klanten veranderen namelijk continu, dus is het van belang dat er regelmatig gecontroleerd wordt.
Om het keurmerk klanttevredenheid te behalen, dient het gemiddelde cijfer voor klanttevredenheid een 8 of hoger te zijn. Klanten die uw organisatie met minimaal een 8 beoordelen worden als loyaal gezien. Loyale klanten zullen eerder trouw blijven aan uw organisatie. Daarbij is het goedkoper om klanten te behouden dan om nieuwe klanten te werven.
Bij een medewerkerstevredenheidsonderzoek dient het gemiddelde cijfer een 8 of hoger te zijn om het keurmerk te behalen. De productiviteit van betrokken en tevreden medewerkers is hoger dan wanneer het personeel onverschillig of minder tevreden is. Het creëren van een goede werksfeer is daarom een must. Tevens zal het keurmerk een graadmeter zijn voor potentiële medewerkers.
Het keurmerk wordt op verschillende manieren aangeboden. U kunt kiezen uit een ‘oorkonde’, sticker of keurmerk op de website. Uiteraard zal (indien gewenst) Marketing Control aandacht besteden aan uw organisatie wanneer het keurmerk behaald is. U krijgt dan een vermelding op de website met een link naar uw organisatie. Tevens heeft u de mogelijkheid om het keurmerk op uw website te linken naar uw persoonlijke pagina op marketingcontrol.nl. Op deze persoonlijke pagina is te lezen waarom u het keurmerk behaald heeft en waarin uw organisatie uitblinkt.