Klanttevredenheid

Klanttevredenheid is een graadmeter hoe uw producten of diensten tegemoet komen aan de verwachtingen van uw klant. Het is daarom van belang om te weten hoe uw klant uw product of service ziet en wat de klant van uw producten of dienstverlening verwacht. Wanneer u weet wat de behoefte is van uw klanten, heeft u de mogelijkheid om hier op in te spelen. Met een klanttevredenheidsonderzoek kunt u direct meten wat de klanten op dit moment van uw organisatie vinden. Het onderzoek is tevens voor meerdere doeleinden te gebruiken. Een voorbeeld hiervan is het onderzoeken van de loyaliteit van de klanten. Klanten die langer bij u blijven (de loyale klanten) zijn namelijk winstgevender.

Het onderzoek kan op verschillende manieren uitgevoerd worden, de onderzoeksvorm wordt aan uw situatie aangepast.

De verschillende (persoonlijke) onderzoeksvormen:

– Interview op kantoor / aan huis

– Telefonische enquête

– Online onderzoek

– Onderzoek per brief

– Combinatie’s van de (persoonlijke) onderzoeken