Even dacht ik dat de nominatie aan me voorbij zou gaan en ik in stilte kon doneren, maar gisteren was het dan zover. De nominatie-ketting had een vriendin van me bereikt die op haar beurt mij weer nomineerde. Aangezien ik de #IceBucketChallenge als marketeer met veel plezier volg, kon ik natuurlijk niet anders dan naast het doneren ook een filmpje te maken. Zie het virale marketing filmpje onder mijn blog.

Virale marketing

De Ice Bucket Challenge om ALS op de kaart te zetten is een ijzersterke viral. De filmpjes, waarin diegene die nomineert zich onderdompelt in ijswater, zijn leuk om te zien en worden daardoor goed bekeken.  Aangezien iedereen de ziekte en het doneren via de stichting benoemd, wordt de bekendheid vergroot. De viral wordt bovendien versterkt door de grote media-aandacht en electronische mond-tot-mond reclame waarin er op Facebook weer nieuwe namen getagd  worden.

Celebrity endorsement

De challange is eind juni in de Verenigde Staten begonnen en kreeg wereldwijd veel aandacht toen beroemdheden ook meededen aan deze uitdaging. Deze ‘celebrity endorsement’ is het beste dat deze challenge kon gebeuren, wereldwijd werd het opgepakt.

Ps. ben jij al eens nagegaan wie er allemaal in jouw ‘ketting’ hebben gezeten? #netwerk

Doneren kan gemakkelijk via www.ALS.nl

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *