Hoe staat het met de medewerkerstevredenheid?

Medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf, de (on)tevredenheid straalt af op de klanten én op potentiële werknemers. Op de Amerikaanse banensite Glassdoor.com hebben medewerkers de mogelijkheid om hun tevredenheid en ervaringen online te spuien, dit wordt dan ook volop gedaan. Geinteresseerde kunnen zo “door een glazen deur” naar binnen gluren om te kijken hoe het er echt aan toe gaat binnen de organisatie.

De populaire website Glassdoor heeft nu ook een nederlandse versie. Op Glassdoor.nl zijn al een heel aantal positieve maar ook kritische en negatieve berichten te lezen. Op dit moment staan er voornamelijk Nederlandse multinationals op de website, maar afhankelijk van de populariteit van de website zal dit ook uitbreiden naar andere organisaties in Nederland.

Zou u weten wat uw medewerkers zouden schrijven op deze website?

Bij positieve berichten is een website als Glassdoor.nl natuurlijk alleen maar goede PR voor uw onderneming. Kritische berichten zijn ook erg belangrijk voor een organisatie, maar liever niet openbaar. Daarom is het belangrijk om te weten wat er binnen uw bedrijf speelt en hoe tevreden uw medewerkers zijn. Laat ze meedenken, spuien en kritiek uiten binnen uw organisatie zodat dit geen frustratiepunt wordt naar buiten toe.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *