In kindertekeningen is de zon vaak het stralende middelpunt. Met deze blog hoop ik dat alle ondernemers deze gouden cirkel ook als middelpunt behouden bij het uittekenen van hun plannen. Wanneer kinderen een zon tekenen pakken ze al snel een geel of gouden potlood waarmee ze de cirkel een prominent plekje geven op hun tekening. In het geval van de kinderen staat deze gouden cirkel voor de buitenwereld, “De zon geeft licht en warmte, voedt en stimuleert. Hij zet je aan om in actie te komen, de wereld te verkennen”*.

Niet alleen kinderen hebben door hoe belangrijk deze cirkel is. Zo ook de succesvolle bedrijven met een goed doordachte visie. Simon Sinek heeft dit samengevat in de ‘Golden Circle’, gebaseerd op succesvolle bedrijven. De gouden cirkel heeft 3 ringen, waarbij de kern van de cirkel is ‘waarom’. De middelste cirkel bevat ‘hoe’ en ‘wat’ staat in de buitenste cirkel.

Volgens Sinek weet iedereen ‘wat’ ze doen, weten alweer minder bedrijven ‘hoe’ ze het doen en wat bijvoorbeeld hun bedrijf uniek maakt. Slechts enkele, de succesvolle, weten anderen te inspireren door de ‘why’. Waarom ben je met het bedrijf gestart, wat is je overtuiging hierin? Wanneer je klanten mee kunt nemen in je overtuiging is het voor hen ook gemakkelijker om als ambassadeur voor je bedrijf op te kunnen treden.

Hebben jullie het veelbekeken filmpje op Youtube ook al gezien? Zo ja, is jullie marketingboodschap ook te vertalen naar de waarom-vraag?

Mocht je vooral in de ‘wat’ blijven hangen (zoals velen), wees dan niet bang om de vicieuze cirkel te breken en zet je eigen onderneming in het zonnetje!

* Bron:  http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Opvoeden/Wat-kindertekeningen-je-vertellen.htm…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *