Marketingstrategie

Zijn de volgende vragen lastig te beantwoorden?

Wie is mijn doelgroep?
&
Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de marketingstrategie!

Het belang van een goede marketingstrategie

Zonder gedegen marketingstrategie  worden er vaak verschillende marketingmogelijkheden aangegrepen die op het pad van het bedrijf komen. Dit kost tijd, geld en moeite. Een goed doordachte marketingstrategie is essentieel voor een organisatie. Met een strategie wordt er richting gegeven aan de marketingactiviteiten om de doelstellingen te bereiken. De marketingstrategie speelt in op de meerwaarde van de klant en heeft betrekking op de doelgroepen, producten / diensten en positionering. Aan de hand van de strategie kan de marketingmix efficiënter worden ingezet. Ga dus aan de slag met een plan!

Wat kan Marketing Control betekenen voor uw marketingstrategie

Als Marketing Manager houd ik me bij het ontwikkelen van een strategie bezig met de marketingdoelstellingen, marketingstrategieën en een concreet actieplan. Hier komt de nodige planning bij kijken. De vier pijlers op deze website zijn dan ook niet voor niets; Plan, Do, Check, Act. Mijn research achtergrond komt daarbij goed van pas bij het voltooien van de belangrijkste taken: analyse, planning, uitvoering en controle.

Neem contact met me op als u als ondernemer de behoefte heeft om op strategisch vlak naar uw marketingdoelstellingen te kijken voor de komende twee of vijf jaar.

Offline en online marketing als strategische opties

Met kennis en ervaring op het gebied van offline en online marketing kan Marketing Control alle mogelijke strategische opties in kaart brengen waarmee de doelstellingen worden bereikt.